You are here

Expert aan het woord

“Een gevoelige huid reageert feller dan de andere huidtypes op externe factoren zoals zon, kou, vervuiling, droogte of het gebruik van niet-aangepaste producten. Slechte levensgewoonten zoals een slecht uitgebalanceerde voeding, te veel alcohol of een slechte stressbeheersing hebben ook een invloed op de gevoelige huid. Ze vertoont dan intolerantiereacties zoals een trekkerig gevoel, roodheid en een geprikkeld gevoel. Door middel van de neuromediatoren geeft de huid aan dat ze zich ‘niet goed voelt’. Het is dus belangrijk de huid te beschermen en te kalmeren aan de hand van aangepaste verzorgingsproducten specifiek voor de gevoelige huid, zodat de gevolgen daarvan niet erger wordt.”

Dr. Anny Cohen-Letessier
Dr. Anny Cohen-Letessier
dermatologe, Parijs
Dr. Anny Cohen-Letessier
Deel op social media

Uw beauty routine

Onze tips om een gevoelige huid te verzorgen

Onze oplossing in huidverzorging

‘s Ochtends

  1. Elke ochtend reinigt u uw gezicht mild met een hypoallergeen zeep- en parfumvrij verzorgingsproduct, zoals PRO-CLEANSE EXTRA-GENTLE WASH-OFF CLEANSER. Dit product werd specifiek samengesteld voor de meest gevoelige huid en verwijdert alle onzuiverheden die zich hebben opgestapeld tijdens de nacht, zonder de huid te beschadigen of uit te drogen. Bereid vervolgens uw gezicht voor op fysieke of chemische factoren van buitenaf met PRO-CALM EXTRA-SOOTHING COMFORT CREAM. Het bevat een extract van moederkruid, dat gekend is voor zijn kalmerende eigenschappen. Deze crème vormt een echte cocon tegen de gevolgen van een geprikkelde huid en de antioxidanten helpen uw huid elke dag opnieuw te beschermen.
  2. Op zonnige dagen gebruikt u beter PRO-PROTECT EXTRA-SOOTHING PROTECTING CREAM. Deze bevat naast moederkruid ook UV-filters (SPF50) die uw huid zullen beschermen tegen de schadelijke gevolgen van de zon.

‘s Avonds

  1. Vergeet voor het slapengaan nooit uw make-up te verwijderen en uw gezicht te reinigen: uw gevoelige huid verdraagt nog minder dan de andere huidtypes om een hele nacht bedekt te blijven onder de talg, make-up en vervuiling die zich tijdens de dag hebben opgestapeld en die haar verhinderen te ademen. Gebruik zeepvrije en parfumvrije producten die optimaal worden getolereerd, zoals de MICELLAIR EXTRA COMFORT LOTION .
  2. Breng opnieuw PRO-CALM EXTRA-SOOTHING COMFORT CREAM aan, die gedurende de hele nacht effectief zal zijn voor een optimaal comfort bij het opstaan.
Onze levensstijl tips

styles de vie

  • Kies uw voeding bewust

    Geef de voorkeur aan voedingsmiddelen die het cortisol- en adrenalinegehalte doen dalen. Het gaat bijvoorbeeld om vette vis (zalm, sardines, makreel…), koolzaadolie of notenolie, rijk aan omega 3. Gezien ook magnesium heel doeltreffend is tegen stress, eet u het beste regelmatig magnesiumrijke groenten en fruit, zoals spinazie, broccoli of banaan.

    Snoepers vinden dit vast goed nieuws: pure chocolade zit boordenvol antioxidanten en magnesium en is uitstekend tegen stress. Als u dus een lekkere trek heeft, is een blokje pure chocolade met noten dus een heel goed idee!

    Om oxidatieve stress te bestrijden, kiest u fruit en groenten die rijk zijn aan vitamine C, zoals zwarte bes, citrusvruchten, kiwi’s, paprika’s en bloemkool.

  • Adem diep in

    Als u stress voelt opkomen, wees hem dan te slim af door uw hoofd even uit te schakelen en contact te maken met uw lichaam. Hiertoe oefent u de buikademhaling, met gesloten ogen: adem diep in via de neus, waarbij u eerder de buik opblaast dan de borst, en adem vervolgens rustig uit via de mond. Herhaal dit 15 à 20 keer.

  • Beweeg

    Door te sporten maakt u hormonen aan die goed zijn voor ons welzijn, zoals endorfine en dopamine. Als u 5 keer per week 30 minuten sport, zal u merken dat u al veel minder gespannen bent.